Onze school

fax 02 262 12 02

algemene informatie: info@mariaassumptalyceum.be
Mevr. E Van den Houte, directeur: directie@mariaassumptalyceum.be
dhr. Y. Croonenberghs, pedagogisch directeur: yannick.croonenberghs@mariaassumptalyceum.be

De GVBS Maria-Assumpta lagere school behoort tot de groep nederlandstalige scholen van OZCS in Laken.

Andere scholen van OZCS in Laken zijn:

Het vormen van een scholengemeenschap leidt tot een bundeling van krachten,
met respect voor het pedagogisch project en de cultuur van elke individuele school.

Op deze basis werd de scholengemeenschap Brussel-Noord – afgekort BruNo gevormd door drie schoolbesturen die samen zeven scholen lieten samenwerken.

De scholengemeenschap omvatte zowel kleuter- als lager onderwijs en telde
op de eerste schooldag van februari voorafgaand aan de start van de scholengemeenschap ten minste 900 gewogen leerlingen.

De scholengemeenschap werd op 1 sept 2005 gevormd voor de duur van zes jaar. Op 1 sept 2011 werd ze opnieuw gevormd voor de duur van drie jaar ( tot 31 aug 2014). Op 1 sept 2012 trad de nieuwe basisschool Sint-Lukas tot de scholengemeenschap toe.

De scholengemeenschap BruNo is daardoor de samenwerking van zeven scholen behorend tot drie schoolbesturen.

De scholengemeenschap Brussel-Noord – afgekort BruNo
wordt gevormd door drie schoolbesturen ( KOBN vzw , OZCS vzw en Sint-Lukas vzw ) waarvan zes scholen nauw samenwerken :

• KOBN : Basisschool Leo XIII, Leo XIII-staat 11 te 1120 – Neder-Over-Heembeek
  • KOBN : Basisschool Sint-Ursula, Dieudonné Lefèvrestraat 41 te 1020-Laken
  • OZCS : Basischool Maria-Assumpta Campus Donderberg, Donderberg 28 te 1120 Neder-Over-Heembeek
  • OZCS : Basisschool Maria-Assumpta Campus Mutsaart, Paul Jansonstraat 57 te 1020 – Laken
  • OZCS : Basisschool Regina Pacis Campus Pioenen, Pioenenstraat 4 te 1020 Laken
  • SINT-LUKAS : Basisschool Sint-Lukas, Groenstraat 156 te 1030 – Schaarbeek